Friday, 30 July 2010

Silk Prints

silk print dress
silk print dress
silk print dress


Ah for some sun to wear a printed silk dress again.  I love a print dress for summer.  Even more so if it is in luxurious silk.  Picked this up at the start of July in the sales in Spain which started the day I began a three day journey by car and boat back to cloudy old London.

Although I hardly needed another dress to add to my already burgeoning collection it was the detail and vibrancy of the gorgeous floral print that won me over.  The style of the floral pattern and border is very similar to that used on the traditional Thai sarongs that my grandmother wears.

Wore it straight after buying it and hardly took it off throughout the trip as it was perfect for keeping cool in the heat, but since I've been back in the UK I've only worn it once.  Praying for an Indian summer so I can wear it again.

Floral Silk Print Dress by Mango

Traducción:

Ah para un poco de sol para ponerse un vestido de seda estampada de nuevo. Me encanta un vestido estampado para el verano. Más aún si es de seda de lujo. Recogieron esto al inicio del mes de julio en las rebajas en España, que comenzó el día en que comenzó una tres días de viaje en coche y barco de vuelta a nublado tiempo londoniese.

Aunque apenas necesitaba otro vestido para añadir a mi colección ya floreciente fue el detalle y la viveza de la impresión magnífica floral que me ha conquistado. El estilo de los motivos florales y fronteras es muy similar a la utilizada en la tradicional tailandesa pareos que mi abuela llevaba.

Lo puse inmediatamente después de comprarlo y apenas se la quitó durante todo el viaje, ya que era perfecto para mantenerse fresco en el calor, pero desde que estoy de vuelta en el Reino Unido sólo lo he usado una vez. Estoy orando por un veranillo de San Martín para que pueda usarla otra vez.

Vestido en Seda imprimido con flores de Mango

No comments:

Post a Comment

Thank you kindly for your comments! Please be aware that comment moderation is on to weed out the spammers and I can only check comments once a day, so please don't worry if you don't see your comment come up at first - it is probably there and will be up later xx

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...